لیست اختراعات عليرضا زارع كلاكي
توليد برق از طريق باد توليد شده هنگام نشستن و برخاستن هواپيما
هدف از اين اختراع، طراحي و ساخت اولين نمونه آچار دو طرفه جهت باز و بسته كردن انواع پيچهاي سر گرد كه جاي آلن آنها خراب شده است و يا چندضلعي چه سالم چه با گل خراب شده كه اكثر در صنعت و دستگاههايي كه تعميرات روي آنها زياد انجام ميشود و يا پيچهاي كه در معرض خوردگي و پوسيدگي زياد ميباشند، مفيد خواهد بود. اين آچار داراي دو فك متحرك براي سايزهاي كوچك و بزرگ است و به علت مونتاژ خارج از مركز فكهاي ثابت نسبت به فكهاي متحرك، قادر ميباشد تمامي سايزهاي پيچ يا مهره موجود در بازار را پوشش دهد. اين ويژگي از جمله مزيتهاي اصلي اين طرح به حساب ميآيد. در اين اختراع، ابتدا پيچ با هر نوع گلي در داخل محلي كه در بخش 4 (شماتيك و نقشههاي فني اختراع) نمايش داده شده قرار ميگيرد و با چرخاندن دسته آچار در يك لحظه پيچ در بين فك ثابت و متحرك قفل ميشود. از طرف ديگر، آج زني روي فك متحرك باعت قفل شدن سريع آن شده و با چرخاندن دسته پيچ يا هر شيء ديگر كه در آن محل قرار گرفته به راحتي و بدون مشكلي باز يا بسته ميشود.
هدف از اين اختراع، طراحي و ساخت اولين نمونه آچار چرخ دندهاي خود تنظيم جهت باز و بسته كردن انواع پيچ ها و مهرههاي چند ضلعي با سرعت بالا ميباشد. اين آچار داراي يك فك ثابت و يك فك متحرك با حركت خطي است كه باعث ميشود، دهنه آچار بتواند تمام سايز پيچ و مهرههاي موجود در بازار از 0 الي 40 ميلي متر را پوشش دهد. باز و بسته شدن اين آچار توسط چرخ دندههاي تعبيه شده بر روي دسته و فك متحرك انجام ميپذيرد. فنر روي دسته باعث ميشود كه اين آچار هميشه تمايل به بسته بودن داشته باشد؛ كه اين امر در هنگام بازكردن پيچ سبب ميشود كه آچار از آن پيچ يا مهره رها نشده و آچار در اين شرايط، عملكردي مشابه آچار بكس (يا حالت آچار جغجغهاي) داشته باشد. اين آچار از خانواده آچارهاي تعميراتي است كه كاربران تاسيساتي ميتوانند به راحتي و تنها با اين وسيله، انواع مختلف پيچ و مهره را بدون جابجايي و يا تعويض آچار باز و بسته كنند. از جمله مزيتهاي اصلي اين نوع آچار، تطبيق سريع خود با هر مدل پيچ و مهره، قفل شدن اتوماتيك آچار حين چرخش بازوي فلزي آن و سرعت عمل بالا به هنگام استفاده است. اين طرح آچار بيشتر براي باز و بسته كردن انواع پيچ و مهرههاي چند ضلعي پيشنهاد ميشود.
در ابتدا هنگام نشستن يك پهپاد فلزي كه در زير آن تعبيه شده با نزديك شدن به زمين سنسور فعال شده و سلونوئيد عمل نموده و گيره باز مي شود كه با باز شدن گيره اهرم هاي اولي و دومي باز شده و فلز كاملا باز مي شود سپس پهپاد بر روي زمين نشسته و چرخهايي كه اندازه آن معمولا به اندازه چرخح وينچري مي باشد به آن متصل است سبب مي شود تا فاصله 5 سانتي متري فلز از زمين حفظ شود. سپس با قرار گرفتن هواپيما بر روي اولين سيم پيچ آن فعال شده و بقيه سيم پيچ ها غير فعال مي باشد و سيم پيچ اول با ايجاد ميدان مغناطيسي قوي باعث جذب فلز به سمت خود مي شود و هواپيما ايست مي نمايد و يا سرعت آن كم مي شود چنانچه اگر هواپيما در اين مرحله متوقف نشد بر روي سيم پيچ دوم قرار گرفته و دومين سيم پيچ عمل مي نمايد كه متوقف مي شود چنانچه اگر پهپاد متوقف نشد به همين شكل سيم پيچ ها عمل مي نمايد. در نهايت در ميدان مغناطيسي سيم پيچ 5 توقف كامل خواهد داشت.
توسط اين طرح مي توان آب مصرفي شيشه اتومبيل را به جاي خريد مايع شيشه شور، از اواپراتور كولر اتومبيل تهيه كرد بدين صورت كه رطوبت تقطير شده اواپراتور را توسط مخزن و پمپي به داخل لاك شيشه شور هدايت كرده تا مصرف شود. اين آب مقطر بوده و خاصيت پاك كنندگي دارد پس مي توان از آن به جاي مايع شيشه شور استفاده نمود. زماني كه رطوبت اواپراتور در داخل مخزن شيشه شور به حد نهايي خود رسيد توسط چشمي كيت كه داخل مخزن قرار داد پمپ، پمپاژ را آغاز كرده و از سه تا پنج ثانيه مي تواند آب را به مخزن اصلي هدايت كند. اين مخزن در زير اواپراتور كه داخل اتاق اتومبيل مي باشد قرار گرفته تا آب اواپراتور به راحتي داخل آن نفوذ كند. اين طرح مي تواند در اتوبوس هاي مسافرتي كه فاقد شيشه هاي باز شونده است و تهويه آن هميشه در حال مصرف است كمك بسزايي كند.
در اين طرح با اجراي يك كندانسور قبل از كولر آبي هواي ورودي به كولر را توس كويل سرمايش خنك تر و آب مصرفي كولر آبي كه از آب شهر تأمين مي شود را سردتر مي كنيم يعني دو فرآيند سرمايش و رطوبت زني كه كار اصلي كولر آبي مي باشد را يك بار از پيش بدون هيچ مصرف يا هزينه اي انجام مي دهيم تا هواي خرجي از كولر آبي با سرمايش و رطوبت بيشتري وارد منطقه مصرفي شود و از دماي خشك بالا به دماي پايين و از دماي مرطوب پايين به دماي مرطوب بالا انتقال پيدا كند تا بتوانيم راندمان كلي كولر آبي را بالا ببريم.
موارد یافت شده: 7